LISA JOHANSSON

Finally

Publicerad 2016-01-07 16:50:14 i Allmänt,

I morse ringde väckaren 05.00 och efter att jag tokläst anteckningarna en sista gång begav jag mig mot Kalmar vid sextiden. Efter några timmar av skrivkramp, härdsmälta i minnesbanken och desperata försök att öppna godispapperet utan att prassla traskade jag ut ur tentamenssalen och andades ut. Några minuter av intalade att det här "får gå som det går"och "det är inte hela världen om jag får göra en omtentamen" fast jag själva verket vill gråta blod över blåtta tanken. Därefter börjar diskussionen med klasskamraterna om vad som faktiskt kan tänkas vara det korrekta svaret på fråga 14, där du uppenbarligen har svarat någonting helt annat än typ alla i hela världen. I skrivande stund sitter jag i soffan och pustar ut. Mantrat om "att det får gå som det går" börjar sjunka in och landa i något typ av lugn. Imorgon börjar avvänjandet av mängden kaffekoppar och jag ser inte fram emot biverkningarna. Men först ska jag ha en kväll av lugn, med serier och ett sista varv med mina nya fina nagellack. ses
 

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2016-01-07 21:08:53

Vad skönt att du gjort bort det nu, lovar att du fixade det! Fina nagellack :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela