LISA JOHANSSON

Depptisdag

Publicerad 2015-10-20 22:21:44 i Allmänt,

Idag har jag varit helt disträ. Gårdagens förlust av hela min resväska börjar sjunka in och jag känner mig nästan fånig som fortfarande flännar som en liten unge som tappat bort sitt favoritmjukisdjur. Jag känner mig som ungen i rädda Joppe. Rädda min jävla väska, död eller levande. Men samtidigt är det så otroligt frustrerande att halva min garderob är stulen. I morse när jag klev upp och skulle borsta tänderna insåg jag det bittra faktumet att tandborsten också var stulen. Nog för att tandborsten var alldeles spretig och jävlig men fan jag vill ha tillbaka den ändå. Jag vill ha tillbaka alla mina saker. Samtidigt förbannar jag mig själv som var så dum som lämnade kvar väskan i bilen över natten. Å andra sidan förbannar jag detta samhälle som gör att man inte kan få ha sina egendomar ifred i en låst och larmad bil. Nåväl, jag har lovat mig själv att jag ska försöka vara positiv. Jag är överlycklig att jag får åka till min farbror i Göteborg i helgen! En shoppinghelg i en av mina favoritstäder är precis vad jag behöver! ses
 
r.i.p mina fina utsvänga jeans. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela